Sunday 17 March 2019

     
                   PUPPET RAYYAN & RAYNA I LIKE TO MOVE IT


Rayyan dan Rayna (R&R) I Like To Move It adalah puppet yang direka dengan menggunakan beberapa material, antaranya kotak terpakai dan fabrik yang berwarna-warni. Tujuan bahan ini direka cipta dan dimasukkan unsur inovasi untuk memberikan kelainan kepada aktiviti menggalakkan kanak-kanak berkomunikasi. Aktiviti komunikasi menggunakan puppet R&R mengaplikasikan teknik VAKT supaya dapat mewujudkan aktiviti komunikasi berkesan dalam kalangan kanak-kanak. Aktiviti menggunakan puppet Rayyan & Rayna juga dapat merangsang kanak-kanak menggunakan kreativiti, inovasi dan psikomotor halus dan kasar kanak-kanak, proses menghasilkan Rayyan dan Rayna dapat melatih kanak-kanak berimaginasi, dan imaginasi diluahkan melalui watak Rayyan & Rayna memakai pakaian yang pelbagai tema. Banyak aktiviti seperti melakar, menggunting, menghasilkan perhiasan pada pakaian, yang dapat melatih daya kreativiti kanak-kanak dan koordinasi mata dan tangan kanak-kanak.
Aktiviti membina Puppet Rayyan & Rayna boleh dibuat dalam kumpulan, kanak-kanak boleh berkreativiti dengan menghasilkan pakaian Puppet Rayyan & Rayna pelbagai warna dengan menggunakan aksesori pada pakaian menjadikannya cantik dan boleh juga dilekatkan kad suku kata atau nombor pada pakaian puppet untuk tujuan pengajaran dan pembelajaran.

Jika peminat bahan-bahan inovasi Siri Rayyan dan Rayna boleh dapatkan buku panduan untuk membina puppet dalam buku Puppet Rayya & Rayna I Like To Move It  atau hubungi Zaharilah di talian 019 6077220 atau email zaharilahiprm@gmail.com







No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen membina anda